Derbi GPR monster energy - finished!

Ben je bezig met een project? Dan kun je het in dit forum bijhouden.
nappie
Tuner
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 03 apr 2011, 13:07
Locatie: net buiten ede

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door nappie »

je kan nog proberen op te laden maar een accu mag eigelijk niet onder de 9,6 volt komen
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld
DaXz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
Vervoersmiddel: Zhenhua dax
Locatie: Leuven

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door DaXz »

Bedankt voor de antwoorden! Zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe gelbatterij kopen, kost toch net geen 20€ .Hieronder even korte update. Heb voorste schijfrem eens onder handen genomen, deze zag er echt niet meer uit.
VOOR: (vol roest)
Afbeelding

NA: kuisen/schuren (nog steeds lichte kleurverschillen)
Afbeelding

NA: spuiten met matte fluogroene verf + zwarte verf met de penseel (-> engelengeduld en goede motoriek vereist :happy:
Afbeelding

Al bij al vind ik het resultaat redelijk goed geslaagd. Dit was men eerste keer dat ik met zo een spuitbus werkte. Heb wel al ervaring met de penseel en airbrush via modelbouw 8-)

ps: foto lijkt gefotoshopt maar is wel degelijk een echte foto :D waarschijnlijk komt dit effect door de zwarte randjes..
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door Boeki »

Mooi! Heb zelf ook eens die randjes zo gedaan. Ik had de kleurencombinatie alleen wel andersom gedaan. :think:
Open the Throttle and Smile
marijn404
Schakelrijder
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 15:24
Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme70cc airsal yasuni r2, yamaha aerox 70cc, puch sprint 65cc, yamaha neos70cc, puch zipp, gilera cita 70cc, honda mt5 70cc, honda mbx 80, suzuki gsxr 750, kawasaki z1000, yamaha aerox(sprint 70cc).
Locatie: drenthe

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door marijn404 »

precies ik had het ook andersom gedaan.
dan springt dat groene er meer uit.


mooie projectje trouwens! :clap:
wie een motor niet heerst is de rest niet weert

Afbeelding
Made by: NinoMatu
Gebruikersavatar
Reinder
Tuner
Berichten: 430
Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
Vervoersmiddel: Derbi Xrace
Locatie: Apeldoorn

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door Reinder »

Ik zou het echt knap vinden als je deze weer als een madeliefje laat lopen :thumbup: Zonder ervaring en alles zou ik het bijna niet durven eigenlijk, maar aan de andere kant, je hebt ook niet heel veel te verliezen volgens mij?
Ziet er niet eens heel verkeerd uit moet ik overigens ook zeggen, beetje jammer dat die lekker vies was maar dat is makkelijk op te lossen. De remschijven vind ik zelf opzich ook wel vet zo, keertje wat anders.
Succes, keep up the good work! :thumbup:
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
DaXz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
Vervoersmiddel: Zhenhua dax
Locatie: Leuven

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door DaXz »

Reinder schreef:Ik zou het echt knap vinden als je deze weer als een madeliefje laat lopen :thumbup: Zonder ervaring en alles zou ik het bijna niet durven eigenlijk, maar aan de andere kant, je hebt ook niet heel veel te verliezen volgens mij?
Ziet er niet eens heel verkeerd uit moet ik overigens ook zeggen, beetje jammer dat die lekker vies was maar dat is makkelijk op te lossen. De remschijven vind ik zelf opzich ook wel vet zo, keertje wat anders.
Succes, keep up the good work! :thumbup:
Idd heb niets te verliezen. Was zowiso total-loss verklaard door garage. (gaf me bestek van 1200€ aan onderdelen, excl. werkuren). Nu kan ik iets bijleren zonder al te veel te moeten uitgeven ;)
Mijn droom is altijd al geweest om later als ik werk een vw kever te restaureren, dus elke ervaring in mechanica, electriciteit en carroserie is mooi meegenomen.

De kleur van de schijfrem heb ik zo gekozen omdat ik nog een spuitbus groene verf had liggen en een potje zwarte verf.. Moet budgetvriendelijk blijven :happy: en denk dat het wel gaat passen met de reeds zwarte velgen en kappen.

Oh ja, ik heb me daarnet lastig gemaakt op de ingenieur die koelvloeistofreservoir en luchtfilterbox heeft gemaakt.. heb echt een uur staan klooien om die boel in het frame te krijgen.. :wall: maar uiteindelijk mits de nodige pogingen is dat geinstalleerd :thumbup:
marijn404
Schakelrijder
Berichten: 153
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 15:24
Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme70cc airsal yasuni r2, yamaha aerox 70cc, puch sprint 65cc, yamaha neos70cc, puch zipp, gilera cita 70cc, honda mt5 70cc, honda mbx 80, suzuki gsxr 750, kawasaki z1000, yamaha aerox(sprint 70cc).
Locatie: drenthe

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door marijn404 »

:thumbup:
wie een motor niet heerst is de rest niet weert

Afbeelding
Made by: NinoMatu
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door Rikkert »

Vind die schijf wel geinig zo :happy:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Thijsiie
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 16 feb 2011, 18:02

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door Thijsiie »

Goed bezig kerel!!
Begint er goed uit te zien :woot:
Gebruikersavatar
jens extreme sm
Pro tuner
Berichten: 584
Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door jens extreme sm »

Reinder schreef:Ik zou het echt knap vinden als je deze weer als een madeliefje laat lopen :thumbup: Zonder ervaring en alles zou ik het bijna niet durven eigenlijk, maar aan de andere kant, je hebt ook niet heel veel te verliezen volgens mij?
Ziet er niet eens heel verkeerd uit moet ik overigens ook zeggen, beetje jammer dat die lekker vies was maar dat is makkelijk op te lossen. De remschijven vind ik zelf opzich ook wel vet zo, keertje wat anders.
Succes, keep up the good work! :thumbup:
vaak ben je te bang he :P

als je maar onthoud wat waar hoort is het hardstikke makkelijk.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
Gebruikersavatar
Daan22
Pro tuner
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi
Locatie: België

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door Daan22 »

ziet er wel leuk uit, welke setup ga je bouwen?
#22
DaXz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
Vervoersmiddel: Zhenhua dax
Locatie: Leuven

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door DaXz »

Bedankt voor alle leuke reacties! :happy:
jens extreme sm schreef:als je maar onthoud wat waar hoort is het hardstikke makkelijk.
Dit is wel niet zo voor de hand liggend aangezien ik hem half uit elkaar heb teruggekregen van de garage, alles in 2 dozen gegooid.. Maarja, logisch verstand, werkplaatshandboek en internet kunnen al veel helpen 8-)
Daan22 schreef:ziet er wel leuk uit, welke setup ga je bouwen?
Heb daar nog niet echt over nagedacht. Wil eerst frame zo goed als volledig in orde, dan pas aan motorblok beginnen.
Was eerst van plan low-budget 50cc te maken maar het blok is natuurlijk ook wel een goede basis om full-power te gaan..
Volgens wat ik vind is een parmakit 110cc het snelste wat je kan vinden voor derbi? :D
Ik heb ook even met de gedachte gezeten om volledig blok eruit te gooien, ophangpunten laten verlassen en er een nieuw 4-takt blokje onder te steken. (horror voor de meeste op dit forum waarschijnlijk :silent: )

Ik heb wel al motorblok uit elkaar gehaald en in de carters zitten een paar krassen t.h.v. waar de krukas zit (veroorzaakt door splinters van de piston). Zou het kwaad kunnen om dit gebied te polieren?
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door Rikkert »

Wel een rechtopstaand 200cc viertakt blok dan :happy:
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
DaXz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
Vervoersmiddel: Zhenhua dax
Locatie: Leuven

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door DaXz »

update:
- waterkoeler + koelvloeistofreservoir en darmen gemonteerd
- luchtfilterdoos gemonteerd
- schijfrem vooraan gemonteerd
- voorwiel gemonteerd
- voorste kap gemonteerd (zonder lichten)

even paar foto's van hoe de brommer er nu bij staat :) :
Afbeelding
Afbeelding

wat nog gedaan moet worden (hiervoor moet ik zaken kopen):
- motorblok reviseren
- rechter stuurhelft plaatsen
- achterrem olie vullen en ontluchten (hoe doe je dit?!)
- kappenset kuisen/herstellen
- uitlaat herspuiten

En wat vinden jullie nu van de gekozen kleur van de schijfrem? :eh:
Gebruikersavatar
derbistarter
Pro tuner
Berichten: 688
Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 15:14
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing #85

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door derbistarter »

Ik vind het wel wat hebben :thumbup:
Rallyking schreef:Zijn jullie batsbuddy's ofzo?
Gebruikersavatar
Jon
Pro tuner
Berichten: 604
Lid geworden op: di 06 dec 2011, 19:47
Vervoersmiddel: yamaha tzr #46 2010
Locatie: delft

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door Jon »

je zou je remklauwen ook nog groen kunnen maken
Maurits schreef:Sneeuw is vies nat en koud, alleen leuk als het onder m`n skies ligt
DRDBas
Schakelrijder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 09 okt 2011, 10:17
Vervoersmiddel: fiets :D, Derbi DRD Racing 2007
Locatie: Wesepe, Overijssel

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door DRDBas »

dat zou ik juist niet doen. daan word het te groen. :thumbdown:
dit is precies goed
DerbiMeisje schreef:
blackidentity schreef:Zie ik eruit alsof ik van de rooie ster ben of zo?
Nu je t zegt. Zo klink je wel ja.
DaXz
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
Vervoersmiddel: Zhenhua dax
Locatie: Leuven

Re: Derbi GPR monster energy

Ongelezen bericht door DaXz »

Frame is zo goed als volledig af. Nu beetje aan het rondkijken wat ik zou moeten kopen en.. waarom is er zo veel keus?! :wall: weet dus niet wat goed is en wat niet... graag hulp gevraagd :)

eerst dus de setup weergeven die ik al heb en wil behouden:
- originele luchtfilter (begrenst)
- ninja carbon uitlaat
- dellorto 17,5mm carbu
- Stage6 membraan

Ik zoek dus iets van 50cc voor gpr OT, liefst iets wat een lange levensduur heeft.
De keuzes van krukas (krukas + naaldlager):
- Doppler 99€
- Rito 100€
- Top Racing (TR) 65€
- Barikit 115€
- Conti CHR 115€

De keuzes van cilinderkits (piston + cilinder + cilinderkop):
- DR cilinder gietijzer bisegment 145€
- Metrakit gietijzer bisegment 134€
- Top Performances gietijzer bisegment 136€
- MotoForce aluminium bisegment 85€
- Airsal 'sport' aluminium monosegment 112€
- Airsal 'racing' aluminium bisegment 121€
- Barikit aluminium bisegment 139€

Keuzes van lagersets (krukaslagers + keerringen):
- TNT 22€
- Stage6 teflon 33€
- Metrakit 32€
- MVT 24€
- Polini 27€
- SKF 25€

ps: Je hebt krukassen van 42-43-44mm. Als je krukas neemt met langere arm, dan moet je zo een ophoogplaatje voor je cilinder erbij kopen en maakt je blok dus langere slagen, wat meer optrekvermogen geeft. Is dit juist? :)
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Derbi GPR monster energy - setup?

Ongelezen bericht door Daan »

Een rito, met skf lagertjes en verder zijn al die cilindertjes wel aardig. Zijn allemaal niet zo lekker afgewerkt, dus slijten iets harder.

En nee, dat werkt allemaal niet zo makkelijk. Een langere slag zorgt voor een hogere zuigersnelheid en meer inhoud. Omdat je meer inhoud hebt zul je de kop moeten aanpassen. Als je een ophoogplaat gaat gebruiken gaan de timmingen ook nog eens flink omhoog. Hierdoor word je cilinder erg hoogtoerig en staan je poorten niet helemaal open in ODP.

Kortom er klopt dus niets meer van de cilinder en het rijd gewoon niet lekker meer.
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Derbi GPR monster energy - setup?

Ongelezen bericht door Boeki »

Qua cilinder zou ik dan voor de Barikit gaan.
Open the Throttle and Smile
Plaats reactie