Derbi GPR monster energy - finished!
-
- Tuner
- Berichten: 428
- Lid geworden op: zo 03 apr 2011, 13:07
- Gallery: Derbi Xrace 2006 80 Team
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4335
Derbi DRD 2003
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4734 - Locatie: net buiten ede
Re: Derbi GPR monster energy
je kan nog proberen op te laden maar een accu mag eigelijk niet onder de 9,6 volt komen
Rikkert schreef:Ach ja, er leven hier zat moeilijk doeners op de wereld
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy
Bedankt voor de antwoorden! Zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe gelbatterij kopen, kost toch net geen 20€ .Hieronder even korte update. Heb voorste schijfrem eens onder handen genomen, deze zag er echt niet meer uit.
VOOR: (vol roest)

NA: kuisen/schuren (nog steeds lichte kleurverschillen)

NA: spuiten met matte fluogroene verf + zwarte verf met de penseel (-> engelengeduld en goede motoriek vereist

Al bij al vind ik het resultaat redelijk goed geslaagd. Dit was men eerste keer dat ik met zo een spuitbus werkte. Heb wel al ervaring met de penseel en airbrush via modelbouw
ps: foto lijkt gefotoshopt maar is wel degelijk een echte foto
waarschijnlijk komt dit effect door de zwarte randjes..
VOOR: (vol roest)

NA: kuisen/schuren (nog steeds lichte kleurverschillen)

NA: spuiten met matte fluogroene verf + zwarte verf met de penseel (-> engelengeduld en goede motoriek vereist


Al bij al vind ik het resultaat redelijk goed geslaagd. Dit was men eerste keer dat ik met zo een spuitbus werkte. Heb wel al ervaring met de penseel en airbrush via modelbouw

ps: foto lijkt gefotoshopt maar is wel degelijk een echte foto

-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Derbi GPR monster energy
Mooi! Heb zelf ook eens die randjes zo gedaan. Ik had de kleurencombinatie alleen wel andersom gedaan. 

Open the Throttle and Smile
-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 15:24
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme70cc airsal yasuni r2, yamaha aerox 70cc, puch sprint 65cc, yamaha neos70cc, puch zipp, gilera cita 70cc, honda mt5 70cc, honda mbx 80, suzuki gsxr 750, kawasaki z1000, yamaha aerox(sprint 70cc).
- Locatie: drenthe
Re: Derbi GPR monster energy
precies ik had het ook andersom gedaan.
dan springt dat groene er meer uit.
mooie projectje trouwens!
dan springt dat groene er meer uit.
mooie projectje trouwens!

wie een motor niet heerst is de rest niet weert

Made by: NinoMatu

Made by: NinoMatu
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: Derbi GPR monster energy
Ik zou het echt knap vinden als je deze weer als een madeliefje laat lopen
Zonder ervaring en alles zou ik het bijna niet durven eigenlijk, maar aan de andere kant, je hebt ook niet heel veel te verliezen volgens mij?
Ziet er niet eens heel verkeerd uit moet ik overigens ook zeggen, beetje jammer dat die lekker vies was maar dat is makkelijk op te lossen. De remschijven vind ik zelf opzich ook wel vet zo, keertje wat anders.
Succes, keep up the good work!

Ziet er niet eens heel verkeerd uit moet ik overigens ook zeggen, beetje jammer dat die lekker vies was maar dat is makkelijk op te lossen. De remschijven vind ik zelf opzich ook wel vet zo, keertje wat anders.
Succes, keep up the good work!

Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy
Idd heb niets te verliezen. Was zowiso total-loss verklaard door garage. (gaf me bestek van 1200€ aan onderdelen, excl. werkuren). Nu kan ik iets bijleren zonder al te veel te moeten uitgevenReinder schreef:Ik zou het echt knap vinden als je deze weer als een madeliefje laat lopenZonder ervaring en alles zou ik het bijna niet durven eigenlijk, maar aan de andere kant, je hebt ook niet heel veel te verliezen volgens mij?
Ziet er niet eens heel verkeerd uit moet ik overigens ook zeggen, beetje jammer dat die lekker vies was maar dat is makkelijk op te lossen. De remschijven vind ik zelf opzich ook wel vet zo, keertje wat anders.
Succes, keep up the good work!

Mijn droom is altijd al geweest om later als ik werk een vw kever te restaureren, dus elke ervaring in mechanica, electriciteit en carroserie is mooi meegenomen.
De kleur van de schijfrem heb ik zo gekozen omdat ik nog een spuitbus groene verf had liggen en een potje zwarte verf.. Moet budgetvriendelijk blijven

Oh ja, ik heb me daarnet lastig gemaakt op de ingenieur die koelvloeistofreservoir en luchtfilterbox heeft gemaakt.. heb echt een uur staan klooien om die boel in het frame te krijgen..


-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 15:24
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme70cc airsal yasuni r2, yamaha aerox 70cc, puch sprint 65cc, yamaha neos70cc, puch zipp, gilera cita 70cc, honda mt5 70cc, honda mbx 80, suzuki gsxr 750, kawasaki z1000, yamaha aerox(sprint 70cc).
- Locatie: drenthe
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Derbi GPR monster energy
Vind die schijf wel geinig zo 


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Re: Derbi GPR monster energy
Goed bezig kerel!!
Begint er goed uit te zien
Begint er goed uit te zien

- jens extreme sm
- Pro tuner
- Berichten: 584
- Lid geworden op: do 30 dec 2010, 23:22
- Vervoersmiddel: Yamaha wr450f sm
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3154
Re: Derbi GPR monster energy
vaak ben je te bang heReinder schreef:Ik zou het echt knap vinden als je deze weer als een madeliefje laat lopenZonder ervaring en alles zou ik het bijna niet durven eigenlijk, maar aan de andere kant, je hebt ook niet heel veel te verliezen volgens mij?
Ziet er niet eens heel verkeerd uit moet ik overigens ook zeggen, beetje jammer dat die lekker vies was maar dat is makkelijk op te lossen. De remschijven vind ik zelf opzich ook wel vet zo, keertje wat anders.
Succes, keep up the good work!

als je maar onthoud wat waar hoort is het hardstikke makkelijk.
"Where willingness is great, difficulties cannot be great."
- Daan22
- Pro tuner
- Berichten: 3852
- Lid geworden op: ma 03 okt 2011, 12:45
- Vervoersmiddel: derbi drd racing 2008 (verkocht)
YZ 250 F Rinaldi - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=8842
- Locatie: België
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy
Bedankt voor alle leuke reacties!
Was eerst van plan low-budget 50cc te maken maar het blok is natuurlijk ook wel een goede basis om full-power te gaan..
Volgens wat ik vind is een parmakit 110cc het snelste wat je kan vinden voor derbi?
Ik heb ook even met de gedachte gezeten om volledig blok eruit te gooien, ophangpunten laten verlassen en er een nieuw 4-takt blokje onder te steken. (horror voor de meeste op dit forum waarschijnlijk
)
Ik heb wel al motorblok uit elkaar gehaald en in de carters zitten een paar krassen t.h.v. waar de krukas zit (veroorzaakt door splinters van de piston). Zou het kwaad kunnen om dit gebied te polieren?

Dit is wel niet zo voor de hand liggend aangezien ik hem half uit elkaar heb teruggekregen van de garage, alles in 2 dozen gegooid.. Maarja, logisch verstand, werkplaatshandboek en internet kunnen al veel helpenjens extreme sm schreef:als je maar onthoud wat waar hoort is het hardstikke makkelijk.

Heb daar nog niet echt over nagedacht. Wil eerst frame zo goed als volledig in orde, dan pas aan motorblok beginnen.Daan22 schreef:ziet er wel leuk uit, welke setup ga je bouwen?
Was eerst van plan low-budget 50cc te maken maar het blok is natuurlijk ook wel een goede basis om full-power te gaan..
Volgens wat ik vind is een parmakit 110cc het snelste wat je kan vinden voor derbi?

Ik heb ook even met de gedachte gezeten om volledig blok eruit te gooien, ophangpunten laten verlassen en er een nieuw 4-takt blokje onder te steken. (horror voor de meeste op dit forum waarschijnlijk

Ik heb wel al motorblok uit elkaar gehaald en in de carters zitten een paar krassen t.h.v. waar de krukas zit (veroorzaakt door splinters van de piston). Zou het kwaad kunnen om dit gebied te polieren?
- Rikkert
- Pro tuner
- Berichten: 3615
- Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
- Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia - Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland
Re: Derbi GPR monster energy
Wel een rechtopstaand 200cc viertakt blok dan 


royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy
update:
- waterkoeler + koelvloeistofreservoir en darmen gemonteerd
- luchtfilterdoos gemonteerd
- schijfrem vooraan gemonteerd
- voorwiel gemonteerd
- voorste kap gemonteerd (zonder lichten)
even paar foto's van hoe de brommer er nu bij staat
:


wat nog gedaan moet worden (hiervoor moet ik zaken kopen):
- motorblok reviseren
- rechter stuurhelft plaatsen
- achterrem olie vullen en ontluchten (hoe doe je dit?!)
- kappenset kuisen/herstellen
- uitlaat herspuiten
En wat vinden jullie nu van de gekozen kleur van de schijfrem?
- waterkoeler + koelvloeistofreservoir en darmen gemonteerd
- luchtfilterdoos gemonteerd
- schijfrem vooraan gemonteerd
- voorwiel gemonteerd
- voorste kap gemonteerd (zonder lichten)
even paar foto's van hoe de brommer er nu bij staat



wat nog gedaan moet worden (hiervoor moet ik zaken kopen):
- motorblok reviseren
- rechter stuurhelft plaatsen
- achterrem olie vullen en ontluchten (hoe doe je dit?!)
- kappenset kuisen/herstellen
- uitlaat herspuiten
En wat vinden jullie nu van de gekozen kleur van de schijfrem?

- derbistarter
- Pro tuner
- Berichten: 688
- Lid geworden op: ma 09 jan 2012, 15:14
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing #85
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6992
Re: Derbi GPR monster energy
Ik vind het wel wat hebben 

Rallyking schreef:Zijn jullie batsbuddy's ofzo?
- Jon
- Pro tuner
- Berichten: 604
- Lid geworden op: di 06 dec 2011, 19:47
- Vervoersmiddel: yamaha tzr #46 2010
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=5170
- Locatie: delft
Re: Derbi GPR monster energy
je zou je remklauwen ook nog groen kunnen maken
Maurits schreef:Sneeuw is vies nat en koud, alleen leuk als het onder m`n skies ligt
-
- Schakelrijder
- Berichten: 109
- Lid geworden op: zo 09 okt 2011, 10:17
- Vervoersmiddel: fiets :D, Derbi DRD Racing 2007
- Locatie: Wesepe, Overijssel
Re: Derbi GPR monster energy
dat zou ik juist niet doen. daan word het te groen.
dit is precies goed

dit is precies goed
DerbiMeisje schreef:Nu je t zegt. Zo klink je wel ja.blackidentity schreef:Zie ik eruit alsof ik van de rooie ster ben of zo?
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy
Frame is zo goed als volledig af. Nu beetje aan het rondkijken wat ik zou moeten kopen en.. waarom is er zo veel keus?!
weet dus niet wat goed is en wat niet... graag hulp gevraagd 
eerst dus de setup weergeven die ik al heb en wil behouden:
- originele luchtfilter (begrenst)
- ninja carbon uitlaat
- dellorto 17,5mm carbu
- Stage6 membraan
Ik zoek dus iets van 50cc voor gpr OT, liefst iets wat een lange levensduur heeft.
De keuzes van krukas (krukas + naaldlager):
- Doppler 99€
- Rito 100€
- Top Racing (TR) 65€
- Barikit 115€
- Conti CHR 115€
De keuzes van cilinderkits (piston + cilinder + cilinderkop):
- DR cilinder gietijzer bisegment 145€
- Metrakit gietijzer bisegment 134€
- Top Performances gietijzer bisegment 136€
- MotoForce aluminium bisegment 85€
- Airsal 'sport' aluminium monosegment 112€
- Airsal 'racing' aluminium bisegment 121€
- Barikit aluminium bisegment 139€
Keuzes van lagersets (krukaslagers + keerringen):
- TNT 22€
- Stage6 teflon 33€
- Metrakit 32€
- MVT 24€
- Polini 27€
- SKF 25€
ps: Je hebt krukassen van 42-43-44mm. Als je krukas neemt met langere arm, dan moet je zo een ophoogplaatje voor je cilinder erbij kopen en maakt je blok dus langere slagen, wat meer optrekvermogen geeft. Is dit juist?


eerst dus de setup weergeven die ik al heb en wil behouden:
- originele luchtfilter (begrenst)
- ninja carbon uitlaat
- dellorto 17,5mm carbu
- Stage6 membraan
Ik zoek dus iets van 50cc voor gpr OT, liefst iets wat een lange levensduur heeft.
De keuzes van krukas (krukas + naaldlager):
- Doppler 99€
- Rito 100€
- Top Racing (TR) 65€
- Barikit 115€
- Conti CHR 115€
De keuzes van cilinderkits (piston + cilinder + cilinderkop):
- DR cilinder gietijzer bisegment 145€
- Metrakit gietijzer bisegment 134€
- Top Performances gietijzer bisegment 136€
- MotoForce aluminium bisegment 85€
- Airsal 'sport' aluminium monosegment 112€
- Airsal 'racing' aluminium bisegment 121€
- Barikit aluminium bisegment 139€
Keuzes van lagersets (krukaslagers + keerringen):
- TNT 22€
- Stage6 teflon 33€
- Metrakit 32€
- MVT 24€
- Polini 27€
- SKF 25€
ps: Je hebt krukassen van 42-43-44mm. Als je krukas neemt met langere arm, dan moet je zo een ophoogplaatje voor je cilinder erbij kopen en maakt je blok dus langere slagen, wat meer optrekvermogen geeft. Is dit juist?

- Daan
- Beheerder
- Berichten: 4446
- Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: Derbi GPR monster energy - setup?
Een rito, met skf lagertjes en verder zijn al die cilindertjes wel aardig. Zijn allemaal niet zo lekker afgewerkt, dus slijten iets harder.
En nee, dat werkt allemaal niet zo makkelijk. Een langere slag zorgt voor een hogere zuigersnelheid en meer inhoud. Omdat je meer inhoud hebt zul je de kop moeten aanpassen. Als je een ophoogplaat gaat gebruiken gaan de timmingen ook nog eens flink omhoog. Hierdoor word je cilinder erg hoogtoerig en staan je poorten niet helemaal open in ODP.
Kortom er klopt dus niets meer van de cilinder en het rijd gewoon niet lekker meer.
En nee, dat werkt allemaal niet zo makkelijk. Een langere slag zorgt voor een hogere zuigersnelheid en meer inhoud. Omdat je meer inhoud hebt zul je de kop moeten aanpassen. Als je een ophoogplaat gaat gebruiken gaan de timmingen ook nog eens flink omhoog. Hierdoor word je cilinder erg hoogtoerig en staan je poorten niet helemaal open in ODP.
Kortom er klopt dus niets meer van de cilinder en het rijd gewoon niet lekker meer.
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Derbi GPR monster energy - setup?
Qua cilinder zou ik dan voor de Barikit gaan.
Open the Throttle and Smile