Reviseren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Pieke
Moderator
Vervoersmiddel: KTM

Re: Re: Reviseren

Ongelezen bericht door Pieke »

DaanS schreef:In zijn 1 zetten werkt beter dan in zijn 6 hoor...

In zijn 6 heb je veel minder weerstand dan in zijn 1.

Loop je brommer maar eens aan in zijn 6 en daarna eens in zijn 1.
Daar gaat het niet om. Als je hem in zijn 6 zet gaat het achter tandwiel per slag van de krukas minder rond dan in zn 1. Het blokkeren doe je met de achterrem en gaat dus makkelijker in de 6 dan in zn 1. Probeer het zelf maar eens.
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Re: Reviseren

Ongelezen bericht door aidsaap »

Nou geeneen van die eikels hier in de buurt wil zn poelietrekker uitlenen, dus kom ik weer met een andere beunvraag; hoe kan ik het krukastandwiel zonder poelietrekker van de krukas afhalen. Alsjeblieft niet meteen beginnen te haten :emo:
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Ongelezen bericht door Joram »

Je hebt toch een gpr blok?

Daar zit het tandwiel gewoon los als je de moer eraf haalt. Geen conische passing maar met spie vast.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
aidsaap
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan

Aah, daar vrolijk ik van op. Dit geld ook voor een NT blok, waar naar het schijnt dezelfde krukas inzit als in een normaal derbi blok?
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Ongelezen bericht door Joram »

Dacht het wel ja.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Ongelezen bericht door basserd »

Nee gpr nieuw type heeft ook gewoon een conische passing...
En die krijg je er toch echt maar op 1 manier af, en dat is met een poelietrekker, zoek er anders 1 op mp op ofzo
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
aidsaap
Beginnende tuner

Ik heb er gisteravond toch maar 1 besteld, een kleine op conrad.nl voor 9 euro, zal wel echt denderende kwaliteit zijn :emo: Als ie t maar even doet.
peter96M
Tuner
Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50

Ongelezen bericht door peter96M »

om je koppeling vast te houden kun je ook gewoon een oude frictieplaat pakken daar 2 gaten in boren. 2 boutjes doorheen die zo lang zijn dat zo boven je koppelings mand vallen, 2 stukken ijzer pakken in een hoek van 90 graden zetten aan elk uitend een gat boren en daar de bouten van je frictieplaten doorheen. en dan op de hoek een stuk ijzer vastbouten/lassen (vastbouten ja :emo: )
dan is de druk die je uitoefend verspreid over het hele koppelingshart. kan er ook niks breken. zal morgen wel even fototje uploaden
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
aidsaap
Beginnende tuner

Blok ligt al helemaal uit elkaar. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan, heb een paar oude koppelingsplaten en tussenplaten genomen, twee gaten erin en bouten erdoorheen, dan in de koppeling en een muntje tussen het krukastandwiel en koppelingskrans, werkte prima.
aidsaap
Beginnende tuner

Nou carters zitten weer op elkaar, alles is prima behalve dat bij het plaatsen de gekoelde krukas compleet in het verhitte lager schoot in een keer, en nu zit aan de andere kant heel veel speling en kan de krukas nauwelijks draaien. Nou heb ik geprobeerd om m in het midden te tikken met een rubber hamer maar dat heeft geen effect. Iemand een oplossing?
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Je hebt de carters nu dus weer inelkaar, en nu zit de krukas vast?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
basserd
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc

Ongelezen bericht door basserd »

je lagers staan nu op spanning, als je kijkt bij de how-to staat er ook hoe je hem spanningsvrij moet tikken :dry:
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Gewoon een paar keer meppen met een kunststof hamer, daarna kun je de krukas ''centreren'' ook gewoon lekker met een kunststof hamer meppen, totdat die zo precies mogelijk in het midden zit.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
aidsaap
Beginnende tuner

Ik heb me dus al het lazarus gemept met die rubberen moker zonder effect. Ik heb geen kunststof hamer, kan ik een normale hamer met een blokje hout nemen, en moet ik dan eerst weer het lager verhitten of kan dat ook met een koud blok? De carters zitten dus weer gelemaal op elkaar en vastgedraaid, alleen is de krukas in het ene lager tot op het carter gevallen en zit aan de andere kant tussen de krukas en het carter een paar mm speling, aan de andere kant een halve tot 1 mm
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ik snap niet precies wat je met de laatste zin bedoelt maar...
Je moet gewoon van boven je krukasholte kijken, en dan kijken of die aan beide wangen evenveel speling heeft.

Heb net ook een Rito blokje gehad, waar ik best vaak op moest slaan voordat die fijn draaide, ik gebruik kunststof.
(misschien dat rubber minder efficiënt is i.v.m dat rubber de energie absorbeert)
aidsaap
Beginnende tuner

Nou ik bedoelde dat de krukas zo goed in het lager gleed zonder mee te helpen dat hij meteen tot op het carter viel, nu aan de andere kant ook het carter erop zit zit de krukas aan die kant veel minder ver in het lager en is er debiel veel speling tussen de wangen van de krulas en het carter. Ik zal het wel met een normale hamer proberen, dat rubber stuitert inderdaad teveel.
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Geen ijzeren hamer gebruiken!!!!!!!!! (voordat je dat van plan was)

Maar ik snap wat je bedoelt, krukas hoort er ook fijn in het lager te vallen daarna kun je hem spannongsvrij slaan en centreren
Plaats reactie