Daar gaat het niet om. Als je hem in zijn 6 zet gaat het achter tandwiel per slag van de krukas minder rond dan in zn 1. Het blokkeren doe je met de achterrem en gaat dus makkelijker in de 6 dan in zn 1. Probeer het zelf maar eens.DaanS schreef:In zijn 1 zetten werkt beter dan in zijn 6 hoor...
In zijn 6 heb je veel minder weerstand dan in zijn 1.
Loop je brommer maar eens aan in zijn 6 en daarna eens in zijn 1.
Reviseren
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: Re: Reviseren
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Nou geeneen van die eikels hier in de buurt wil zn poelietrekker uitlenen, dus kom ik weer met een andere beunvraag; hoe kan ik het krukastandwiel zonder poelietrekker van de krukas afhalen. Alsjeblieft niet meteen beginnen te haten 

-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Reviseren
Je hebt toch een gpr blok?
Daar zit het tandwiel gewoon los als je de moer eraf haalt. Geen conische passing maar met spie vast.
Daar zit het tandwiel gewoon los als je de moer eraf haalt. Geen conische passing maar met spie vast.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Aah, daar vrolijk ik van op. Dit geld ook voor een NT blok, waar naar het schijnt dezelfde krukas inzit als in een normaal derbi blok?
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Reviseren
Nee gpr nieuw type heeft ook gewoon een conische passing...
En die krijg je er toch echt maar op 1 manier af, en dat is met een poelietrekker, zoek er anders 1 op mp op ofzo
En die krijg je er toch echt maar op 1 manier af, en dat is met een poelietrekker, zoek er anders 1 op mp op ofzo
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Ik heb er gisteravond toch maar 1 besteld, een kleine op conrad.nl voor 9 euro, zal wel echt denderende kwaliteit zijn
Als ie t maar even doet.

-
- Tuner
- Berichten: 376
- Lid geworden op: zo 16 sep 2012, 11:59
- Vervoersmiddel: derbi senda drd sm 50
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=9750
- Locatie: groningen
Re: Reviseren
om je koppeling vast te houden kun je ook gewoon een oude frictieplaat pakken daar 2 gaten in boren. 2 boutjes doorheen die zo lang zijn dat zo boven je koppelings mand vallen, 2 stukken ijzer pakken in een hoek van 90 graden zetten aan elk uitend een gat boren en daar de bouten van je frictieplaten doorheen. en dan op de hoek een stuk ijzer vastbouten/lassen (vastbouten ja
)
dan is de druk die je uitoefend verspreid over het hele koppelingshart. kan er ook niks breken. zal morgen wel even fototje uploaden

dan is de druk die je uitoefend verspreid over het hele koppelingshart. kan er ook niks breken. zal morgen wel even fototje uploaden
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Blok ligt al helemaal uit elkaar. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan, heb een paar oude koppelingsplaten en tussenplaten genomen, twee gaten erin en bouten erdoorheen, dan in de koppeling en een muntje tussen het krukastandwiel en koppelingskrans, werkte prima.
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Nou carters zitten weer op elkaar, alles is prima behalve dat bij het plaatsen de gekoelde krukas compleet in het verhitte lager schoot in een keer, en nu zit aan de andere kant heel veel speling en kan de krukas nauwelijks draaien. Nou heb ik geprobeerd om m in het midden te tikken met een rubber hamer maar dat heeft geen effect. Iemand een oplossing?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Reviseren
Je hebt de carters nu dus weer inelkaar, en nu zit de krukas vast?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Reviseren
je lagers staan nu op spanning, als je kijkt bij de how-to staat er ook hoe je hem spanningsvrij moet tikken 

DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Reviseren
Gewoon een paar keer meppen met een kunststof hamer, daarna kun je de krukas ''centreren'' ook gewoon lekker met een kunststof hamer meppen, totdat die zo precies mogelijk in het midden zit.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Ik heb me dus al het lazarus gemept met die rubberen moker zonder effect. Ik heb geen kunststof hamer, kan ik een normale hamer met een blokje hout nemen, en moet ik dan eerst weer het lager verhitten of kan dat ook met een koud blok? De carters zitten dus weer gelemaal op elkaar en vastgedraaid, alleen is de krukas in het ene lager tot op het carter gevallen en zit aan de andere kant tussen de krukas en het carter een paar mm speling, aan de andere kant een halve tot 1 mm
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Reviseren
Ik snap niet precies wat je met de laatste zin bedoelt maar...
Je moet gewoon van boven je krukasholte kijken, en dan kijken of die aan beide wangen evenveel speling heeft.
Heb net ook een Rito blokje gehad, waar ik best vaak op moest slaan voordat die fijn draaide, ik gebruik kunststof.
(misschien dat rubber minder efficiënt is i.v.m dat rubber de energie absorbeert)
Je moet gewoon van boven je krukasholte kijken, en dan kijken of die aan beide wangen evenveel speling heeft.
Heb net ook een Rito blokje gehad, waar ik best vaak op moest slaan voordat die fijn draaide, ik gebruik kunststof.
(misschien dat rubber minder efficiënt is i.v.m dat rubber de energie absorbeert)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- aidsaap
- Beginnende tuner
- Berichten: 272
- Lid geworden op: do 18 okt 2012, 18:16
- Vervoersmiddel: Aprilia rs 2007 airsal 70 (verkocht), Aprilia RS125 2000, BMW R100 met zijspan
- Locatie: Zandvoort
Re: Reviseren
Nou ik bedoelde dat de krukas zo goed in het lager gleed zonder mee te helpen dat hij meteen tot op het carter viel, nu aan de andere kant ook het carter erop zit zit de krukas aan die kant veel minder ver in het lager en is er debiel veel speling tussen de wangen van de krulas en het carter. Ik zal het wel met een normale hamer proberen, dat rubber stuitert inderdaad teveel.
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Reviseren
Geen ijzeren hamer gebruiken!!!!!!!!! (voordat je dat van plan was)
Maar ik snap wat je bedoelt, krukas hoort er ook fijn in het lager te vallen daarna kun je hem spannongsvrij slaan en centreren
Maar ik snap wat je bedoelt, krukas hoort er ook fijn in het lager te vallen daarna kun je hem spannongsvrij slaan en centreren
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl