koelvloeistof-benzine-carburateur probleem

Algemene vragen over Derbi.
Guido.
Tuner
Vervoersmiddel: DRD PRO

koelvloeistof-benzine-carburateur probleem

Ongelezen bericht door Guido. »

Hallo,

Ik heb sinds kort wat problemen met mijn drd pro en kom er zelf niet helemaal uit.
Eerst kwam er koelvloeistof uit m'n uitlaat, dus ik kop-voetpakking vervangen, was niet heel veel verschil maar toch wel iets de goede kant op.
Soms start hij wel, soms niet, soms alleen met choke vol open, soms gewoon in 1 keer...
Nou had ik vandaag even heel mijn inlaatsysteem eraf gehaald en toen ik het terugzette lekte er allemaal benzine uit mijn luchtfilteraansluiting. Ik heb het flotter etc. al gechecked en die blijft gewoon drijven dus daar ligt het niet aan.
Cilinder er ook maar weer afgehaald voor de zekerheid maar dat maakte geen verschil, dus moet het wel de carb. zijn.
Nadat ik de cilinder en de carb. er na het checken weer op had zitten, startte hij uiteindelijk, kon ik mijn straat 2x heen en weer rijden (max. 800m ofzo) en toen kakte hij helemaal in, dikke witte rook uit m'n uitlaat en over met de pret. Dus het koelvloeistofprobleem is ook nog niet helemaal opgelost. Nou zat ik te denken dat, aangezien er zomaar overal benzine uit m'n carb. komt, mijn carb dus niet helemaal in orde is. Er stroomt ook kvs door je carb., als er in dat systeem iets kapot is, komt de kvs dus regelrecht in m'n mengsel terecht.
Nou wil ik dus wel even zeker weten of dit het kan zijn voordat ik een nieuwe carb. koop, dus dat is mijn vraag :)

Heel verhaal, hoop dat jullie het antwoord weten!

Mvg, Guido
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Re: koelvloeistof-benzine-carburateur probleem

Ongelezen bericht door RaliasR »

koelvloeistof loopt wel door je carb , maar kan niet met je mengsel in aanraking komen.
De twee kvs-aansluitingen lopen naar elkaar toe (mits je de boel goed hebt aangesloten)

heb je de vlotterpen ook nagekeken ? de vlotter drukt de vlotterpen in de opening van de benzineaansluiting
zodat de toevoer stopt.

Is je cilinderkop nog wel mooi vlak ? want dan blijf je ook aanmodderen.

luchtfilter, carburateur en membraan, bougie en demper even demonteren en alles goed schoonmaken en nakijken
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Guido.
Tuner

Alles is er al vanaf geweest, schoongemaakt en terug gedaan, ik weet het onderhand niet meer, hij wil steeds om 20 verschillende manieren starten. Net mijn blokolie gecheckt, zat maar 75-100 ml in m'n blok :O dat sws even veranderen, maar dat lijkt mij niet de oorzaak van het slechte aangaan/lopen en benzine lekken.
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

alles gewoon even weer bij langslopen.

Vwb je kvs-probleem : zijn je cilinder-tapeinden eigenlijk nog wel goed ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Guido.
Tuner

RaliasR schreef:alles gewoon even weer bij langslopen.

Vwb je kvs-probleem : zijn je cilinder-tapeinden eigenlijk nog wel goed ?
Wat heeft dat er mee te maken :lolno: , alles past er goed overheen etc. Ja
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ongelezen bericht door Rikkert »

Nouja, het tapeind zorgt er voor dat de cilinder mooi op het blok aansluit en de kop op de cilinder.. dus als dat goed strak zit zonder kleine openingen, is het gewoon lekvrij..
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Guido.
Tuner

Hij doet het inmiddels weer, alleen word hij heel heet, binnenkort ff de thermostaat checken en de afstelling, heb nu standaard alleen carburateur ontgrenst met sproeier 82.
Plaats reactie