Honda Crf250

Show hier je motor.
derbi crd
Pro tuner

Re: Honda Crf250

Ongelezen bericht door derbi crd »

Als je het echt 'goedkoop' wilt houden zou ik een cr125 uit 96 ergens kopen. Nog met stalen frame. Sturen heerlijk scherp, zijn betrouwbaar en de blokjes doen niet onder aan die van nu.

Morgen wss een honda 125 ophalen voor mn broertje :wub: Daarna opzoek naar een derbi! Hij wordt deze week nml. 16
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Ik ben niet per se voor een merk, dus het maakt me ook niet uit op wat ik rijd. Ik heb gewoon al gemerkt op marktplaats enz dat honda's van die leeftijd veel worden aangeboden (de andere merken zijn dus al op de sloop?) en ook vrij veel onderdelen, wat ook niet onbelangerijk is. Ik wil gewoon een motor hebben waarop ik het kan leren en dan vind ik €2500 net wat te veel om 4x per ronde te vallen. De dichtsbijzijnde baan hier is Lommel, waar ik ook het meest ga. Niet meteen de makkelijkste maar ja.
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Ongelezen bericht door royvi »

Dan zou ik voor een Honda uit 96/97 gaan. Tonnen van (gebruikte) onderdelen voor die honda's. Als je even bedenkt dat als je je schroefje van je achterrem kwijt bent dat je voor een nieuw schroefje €20,- betaald en voor een gebruikte een euro :happy:
Het beste is een goede motor als je de baan op wil, na elk rondje stil staan is gewoon kut. Dus beter een iets oudere die goed is dan voor een klein prijsje een nieuwere.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
derbi crd
Pro tuner

Kijk anders eens op deze site, die man heeft geregeld leuk spul staan voor een aardige prijs.
Bv die yamaha met wp vering..
http://www.vanginkelmotoren.nl/125cc/" onclick="window.open(this.href);return false;
the skullkid
Pro tuner

Spijtig dat die 270km van me afzit :emo: Toch bedankt! Staat inderdaad leuk spul tussen :) En eentje met wat werk aan vind ik ook niet erg. Zo leer ik nog wat en heb toch een hele winter om eraan te beunen!
royvi
Pro tuner

the skullkid schreef:Spijtig dat die 270km van me afzit :emo: Toch bedankt! Staat inderdaad leuk spul tussen :) En eentje met wat werk aan vind ik ook niet erg. Zo leer ik nog wat en heb toch een hele winter om eraan te beunen!
Precies, ik vind sleutelen aan een crosser veel mooier dan aan een brommer. Je kan tenminste ook overal lekker makkelijk bij :happy:
Alleen kost het wel heel wat meer dan een brommertje :eerie: Maar ach, dat hoort erbij!
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
the skullkid
Pro tuner

royvi schreef:
the skullkid schreef:Spijtig dat die 270km van me afzit :emo: Toch bedankt! Staat inderdaad leuk spul tussen :) En eentje met wat werk aan vind ik ook niet erg. Zo leer ik nog wat en heb toch een hele winter om eraan te beunen!
Precies, ik vind sleutelen aan een crosser veel mooier dan aan een brommer. Je kan tenminste ook overal lekker makkelijk bij :happy:
Alleen kost het wel heel wat meer dan een brommertje :eerie: Maar ach, dat hoort erbij!
Een hobby mag wat kosten ;) Alleen nog mijn ouders overtuigt krijgen. :eerie:
royvi
Pro tuner

Afbeelding +Afbeelding = Afbeelding
Airsal cilinder te koop:
the skullkid
Pro tuner

De eerste maanden eerder zoiets :emo:
Afbeelding
Ruben
Pro tuner
Vervoersmiddel: - Viva city snor 06
- Seat Ibiza 06
- Ktm 300 exc

Ongelezen bericht door Ruben »

Nou dat op die foto moet je nog wel voor elkaar kunnen krijgen.. :emo:
the skullkid
Pro tuner

Royvi zijn foto lukt me ook wel, gevolgd door die van mij. Maar we gaan Derbicrd zijn topic niet verneuken. @crd, je vindt het toch niet erg dat ik je topic hier voor gebruik? Ik vond het een beetje zinloos om er een nieuwe voor te starten
derbi crd
Pro tuner

Hahahaha @royvi :D :lol:
the skullkid schreef:Royvi zijn foto lukt me ook wel, gevolgd door die van mij. Maar we gaan Derbicrd zijn topic niet verneuken. @crd, je vindt het toch niet erg dat ik je topic hier voor gebruik? Ik vond het een beetje zinloos om er een nieuwe voor te starten
No problemo!
the skullkid
Pro tuner

Ok thx crd. Die 250 2-takt van je, vond je die te hevig als beginner?
royvi
Pro tuner

Oja, dit was zijn topic :emo: :P

@the skullkid
http://link.marktplaats.nl/486232597" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of het wat is, maar je hebt wel gelijk alles lekker compleet (luchtfilters, onderhoudsspul enz.) :happy:
Airsal cilinder te koop:
the skullkid
Pro tuner

royvi schreef:Oja, dit was zijn topic :emo: :P

@the skullkid
http://link.marktplaats.nl/486232597" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik weet niet of het wat is, maar je hebt wel gelijk alles lekker compleet (luchtfilters, onderhoudsspul enz.) :happy:
Dat is perfect wat ik zoek, en voor die prijs wil ik hem nu nog gaan halen maar ik moet mijn ouders eerst overtuigd krijgen. En is die niet net iets te goedkoop om in orde te zijn?
royvi
Pro tuner

Een 2003 voor die prijs kan opzich wel, maar het is altijd afwachten he.
Als je een crossmotor gekocht hebt zou ik als eerste de cilinder er aftrekken om te kijken hoe de zuiger eruit ziet en voelen of je de drijfstang op en neer kan bewegen.
Sowieso als je bij een motor gaat kijken even het vliegwielkapje eraf en voelen aan het vliegwiel, moet geen probleem zijn voor de verkoper als je serieus geïntresseerd bent.
Airsal cilinder te koop:
derbi crd
Pro tuner

Wil altijd nog een keer dit type cr125 kopen voor erbij. Machine van zoon 15 jaar oud maar zien er supervet uit (vindik)
Afbeelding

Die cr125 uit 2003 lijkt me een prima machine, heeft mn broertje ook nog naar zitten kijken. Maar gaan morgen zijn 2003 ophalen met wat leuker spul (A)
derbi crd
Pro tuner

the skullkid schreef:Ok thx crd. Die 250 2-takt van je, vond je die te hevig als beginner?
Ja, als beginner geen aanrader. Dingen zijn echt bloedsnel in het zand. Op rechte stukken erg leuk als je een ervaren rijder met zn 450 4takt bijhoud. Maar bochten- en springwerk is een drama.

Het gaat voor mij en ik denk dat ik ook voor royvi spreek om de fun-factor. En ik moet zeggen dat ik 10x meer plezier heb aan een machine die ik aankan dan aan een machine die 20meer pk heeft dan anderen, maar er dik uitgereden wordt.

125 is lekker licht, wendbaar en heeft meer dan genoeg vermogen.
mathijs
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: hm crm derapage rr 2009 // husqy wr 125

Ongelezen bericht door mathijs »

helemaal mee eens het is veel mooier als je een motor aankan :D
royvi
Pro tuner

derbi crd schreef:
the skullkid schreef:Ok thx crd. Die 250 2-takt van je, vond je die te hevig als beginner?
Ja, als beginner geen aanrader. Dingen zijn echt bloedsnel in het zand. Op rechte stukken erg leuk als je een ervaren rijder met zn 450 4takt bijhoud. Maar bochten- en springwerk is een drama.

Het gaat voor mij en ik denk dat ik ook voor royvi spreek om de fun-factor. En ik moet zeggen dat ik 10x meer plezier heb aan een machine die ik aankan dan aan een machine die 20meer pk heeft dan anderen, maar er dik uitgereden wordt.

125 is lekker licht, wendbaar en heeft meer dan genoeg vermogen.
Exacto, op die 250 waar ik een keer op reed vreesde ik af en toe voor mijn leven :emo:
Airsal cilinder te koop:
Plaats reactie