En volgens mij plat mijn michelin band de sneeuw gewoon plat zodat het super glad wordt:( .
Winterbanden hebben dan ook toch geen nut in de sneeuw.
Ik verlaag nu sowieso mijn bandenspaning van mijn pilots. Zit nu dacht i ktegen de 3 bar aan

Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
In de cross zit er 1 bar in dacht ik, bij de MotorTrail 0,3 bar tot 0,5 bar. Maar hier is grip ook zeer zeker gewenst en gaat boven de levensduur van de band (en snelheid doet er niet echt toe). Derbi adviseert dacht ik ook iets van 1,5 bar voor en 1,0 bar achter voor R banden. Staat in je bagagebakje een sticker, dat bakje boven je accubak.Alainv-s schreef:waarom niet rijden in de sneeuw, ik mijd de pekel, ik ken wegen waar niet wordt gestrooid hier.
Dus mijn noppen komen van pas. En als ik gewoon met uhm normale snelheid, 20 door een bocht ga is er toch niks aan de hand in de regen, en zonder regen is het dan ook klote?
Ik vertrouw mijn michelins ook niet veel in de sneeuw. Hoeveel bar trouwens in noppen. Net geen 2bar achterin? Ik leg ze er pas op als er sneeuw is, en doe ze er af als de sneeuw weg is. Dus kunnen aardig slap volgens mij.
Boekie zegt:
Merkte wel dat ik niet zo vaak friet bak, kreeg m'n gezicht vol met frituurvetspetters toen ik die shit er ingooide, blijkbaar moest eerst dat net omhoog.![]()
Hij is wss de koma vergeten en bedoelt dus 3,0 bar.derbi crd schreef:30 bar? dat moet ik zien![]()
Mocht je geld over hebben en toch lekker door de sneeuw willen knallen.. koop dan zoiets:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xaTPn_2Z8tg[/youtube]
Boekie zegt:
Kan je zo een ombouwkitje kopen, worden o.a. gemaakt in zweden geloof ik. Wel vet.derbi crd schreef:30 bar? dat moet ik zien![]()
En er bestaat geen band die lekker rijd in een pak sneeuw. Misschien dat een schoep het beste werkt omdat de noppen daarbij verder uit elkaar staan waardoor er minder sneeuw tussen blijft plakken.
Mocht je geld over hebben en toch lekker door de sneeuw willen knallen.. koop dan zoiets:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xaTPn_2Z8tg[/youtube]
Boekie zegt:
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
Iets staat mij 40 euro bij. En als je zegel op je plaat niet doormidden is krijg je geen 1'tje op je plaatderbi-0172 schreef:Iemand die weet hoe duur het is om een nieuw kenteken aan te vragen, die van me tomos is gebroken heb beide delen nog wel.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
Bij ons is er een auto-onderdelen zaak die dat doetnikkwaus schreef:en hoe moet je dat doen mijn kenteken is ook bijna door midden.
Boekie zegt:
Tot dat skiplankje wegschuurt, hap je met de voorvork in het asfalt en maak je een frontflipAlainv-s schreef:zou je met die dingen over de weg kunnen? hahaha. Niet dus.
Hierzo iets van €20,- ga met je papieren en plaat naar die zaak en vraag het anders gewoon, wss ben je hem paar dagen kwijt dan wel.derbi-0172 schreef:Iemand die weet hoe duur het is om een nieuw kenteken aan te vragen, die van me tomos is gebroken heb beide delen nog wel.
Boekie zegt: