setup voor trekkracht maar geen top

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
slimmedirk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 20:10
Vervoersmiddel: 2001 R X-treme Gestolen!:'(

setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door slimmedirk »

Hallo als ik wel heel hard wil trekken maar geen top wil, zit ik dan goed met;
std cil - yasuni cross twv 12-56(of mischien wel 11-56)

tips met andere setups met veel trekkracht en geen top altijd welkom :D
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door Joenne88 »

meer cc's leveren nog meer trekkracht...
maar met 11-56 heb je wel kans dat je behoorlijk wat overtoeren maken op top.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
slimmedirk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 20:10
Vervoersmiddel: 2001 R X-treme Gestolen!:'(

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door slimmedirk »

Klopt maar meer cc's leveren ook meer top,

dat moet ik niet, oke maar wat doen overtoeren met het blok dan

krijg ik dan een vastkaaier en warmloper?
Gebruikersavatar
drd racing
Beginnende tuner
Berichten: 234
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
Locatie: Hasselt België

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door drd racing »

slimmedirk schreef:Klopt maar meer cc's leveren ook meer top,

dat moet ik niet, oke maar wat doen overtoeren met het blok dan

krijg ik dan een vastkaaier en warmloper?
hoe snel wil je precies gaan ?
als je zegt 80 is nog te doen zijn er meer mogelijkheden als dat je zegt max 60 ...
slimmedirk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 20:10
Vervoersmiddel: 2001 R X-treme Gestolen!:'(

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door slimmedirk »

drd racing schreef:
slimmedirk schreef:Klopt maar meer cc's leveren ook meer top,

dat moet ik niet, oke maar wat doen overtoeren met het blok dan

krijg ik dan een vastkaaier en warmloper?
hoe snel wil je precies gaan ?
als je zegt 80 is nog te doen zijn er meer mogelijkheden als dat je zegt max 60 ...
zo rustig mogelijk,

maar als je voor mij verschillende trekkracht set ups voor verschillende topsnelheden zou geven zo mooi zijn,

hoe meer info hoe beter:D
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door Lex »

Je zou andere uitlaat kunnen nemen, en heel licht vertanden.
Maar dan rij je voor geen meter, je moet dan heel snel schakelen, maakt heel snel te veel overtoeren.
Gebruikersavatar
drd racing
Beginnende tuner
Berichten: 234
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
Locatie: Hasselt België

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door drd racing »

conclusie , met veeel trekkracht heb je altijd een top van 75-80 ofzo nodig
dessie5
Derbi fan
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 22:10
Vervoersmiddel: derbi senda drd racing ´07
Locatie: putten

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door dessie5 »

ik rijd met 12-53 in ze 6(DUH..) rijdt ik 75 en dan met overtoeren dus je rechterhand zal er aan moeten gelove en als je hoogtoerige uitlaat neemt zit je gouw in overtoeren...
Een derbi zonder benzine is net een BH zonder tieten of glas zonder bier
slimmedirk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 20:10
Vervoersmiddel: 2001 R X-treme Gestolen!:'(

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door slimmedirk »

drd racing schreef:conclusie , met veeel trekkracht heb je altijd een top van 75-80 ofzo nodig

hmm,

kom eens met een leuke set up voor mij dan:D
Gebruikersavatar
Lex
Pro tuner
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 26 nov 2010, 22:03
Vervoersmiddel: Suzuki DRZ400SM
Locatie: Hoeven

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door Lex »

slimmedirk schreef:
drd racing schreef:conclusie , met veeel trekkracht heb je altijd een top van 75-80 ofzo nodig

hmm,

kom eens met een leuke set up voor mij dan:D
Wil je een andere cilinder?
Uitlaat wil je sowieso.
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door Joenne88 »

als je een andere pijp erop gooit wordt je toerenbereik zowiso verhoogt.
yasuni cross is niet te waanzinnig hoog in toeren (12k geloof ik).
dan trekt ie al harder. maar ik denk dat je met 12-56 al aardig tegen de max aanzit dat het een beetje fijn rijden wordt. misschien een vtw 13 dat dat wat fijner is.

Als ie te licht vertand is, rijd je brommer ook heel 'zenuwachtig'. dwz dat de gasreactie zo fel kan zijn dat het niet meer als 'fijn rijden' ervaren kan worden. Dit is ook een stukje eigen mening natuurlijk dus dit moet je zelf eventjes proberen :)

en daarbij, als je op wat langere stukken lang op die 12k toeren blijft rijden, dat zal ie op den duur ook niet fijn vinden.

conclusie; een yasuni cross of iets dergelijks werkt goed; maar vertand hem niet te licht.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Gebruikersavatar
drd racing
Beginnende tuner
Berichten: 234
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
Locatie: Hasselt België

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door drd racing »

Joenne88 schreef:als je een andere pijp erop gooit wordt je toerenbereik zowiso verhoogt.
yasuni cross is niet te waanzinnig hoog in toeren (12k geloof ik).
dan trekt ie al harder. maar ik denk dat je met 12-56 al aardig tegen de max aanzit dat het een beetje fijn rijden wordt. misschien een vtw 13 dat dat wat fijner is.

Als ie te licht vertand is, rijd je brommer ook heel 'zenuwachtig'. dwz dat de gasreactie zo fel kan zijn dat het niet meer als 'fijn rijden' ervaren kan worden. Dit is ook een stukje eigen mening natuurlijk dus dit moet je zelf eventjes proberen :)

en daarbij, als je op wat langere stukken lang op die 12k toeren blijft rijden, dat zal ie op den duur ook niet fijn vinden.

conclusie; een yasuni cross of iets dergelijks werkt goed; maar vertand hem niet te licht.
thrower is ook goed voor te trekken en bij lage top te blijven
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door Joenne88 »

ja dat klopt :) cross en thrower zijn bijna gelijk qua prestatie, alleen is de cross net iets sneller, maar heeft de thrower een bredere powerband.
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door KREGO »

het zijn toch de toeren van die je krukas maakt die voor snelheden zorgen
dus meer toeren= meer snelheid
minder toeren= min,der snelheid
dus het lijkt me logisch geen hoogtoerige cilinder te nemen:)
en natuurlijk speelt de vertanding ook een grote rol
correct me if i'm wrong
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
slimmedirk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 20:10
Vervoersmiddel: 2001 R X-treme Gestolen!:'(

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door slimmedirk »

Wil je een andere cilinder?
Uitlaat wil je sowieso.
als het niet nodig dan niet,
uitlaat zowizo

misschien loopt een dr50 wat beter en geeft die wat meer koppel?
Joenne88 schreef:als je een andere pijp erop gooit wordt je toerenbereik zowiso verhoogt.
yasuni cross is niet te waanzinnig hoog in toeren (12k geloof ik).
dan trekt ie al harder. maar ik denk dat je met 12-56 al aardig tegen de max aanzit dat het een beetje fijn rijden wordt. misschien een vtw 13 dat dat wat fijner is.

Als ie te licht vertand is, rijd je brommer ook heel 'zenuwachtig'. dwz dat de gasreactie zo fel kan zijn dat het niet meer als 'fijn rijden' ervaren kan worden. Dit is ook een stukje eigen mening natuurlijk dus dit moet je zelf eventjes proberen :)

en daarbij, als je op wat langere stukken lang op die 12k toeren blijft rijden, dat zal ie op den duur ook niet fijn vinden.

conclusie; een yasuni cross of iets dergelijks werkt goed; maar vertand hem niet te licht.
hmmm okee,

ik heb vanmiddag op een senda met nt blok en yasuni cross gereden twv 14-53 verder standaart.
k vond dat het wel ff duurde voordat ie in de powerband kwam, maarja hij was dan ook nog helemaal koud.
als hij eenmaal in de powerband zat vond ik hem heerlijk trekken! harder mag natuurlijk ook maar was zeker lekker.
t nadeel is dat ie van hem hondert liep en dat wil k dan weer niet,
powerband was wel kort en ik moest wel snel schakelen.

lastige kwestie of het een yasuni wordt aangezien hij wel erg hard gaat!


en van dat zenuwachtige hou ik wel, ik ben crossmotor gewend en vind k heerlijk!

Joenne88 schreef:ja dat klopt :) cross en thrower zijn bijna gelijk qua prestatie, alleen is de cross net iets sneller, maar heeft de thrower een bredere powerband.
sneller in trekken of in top? anders neem ik de thrower natuurlijk!



en what about een v6, h hoorde die geeft wat meer koppel en top wordt niet geweldig..

bedankt jongens!
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door Joenne88 »

v6 wordt meer gebruikt als vervang uitlaat voor de originele, ook mede door het geluidje wat eraf komt.
ik mijn ogen zijn de prestaties van de v6 vergeleken met origineel ontgrenst het geld van de pijp niet waard.
maar je komt met je top wss toch rond minimaal 80 km/h te zitten. welke pijp je ook pakt
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
slimmedirk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 20:10
Vervoersmiddel: 2001 R X-treme Gestolen!:'(

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door slimmedirk »

en hoe zit het met de thrower tegenover de cross dan?
Gebruikersavatar
Joenne88
Pro tuner
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 17:58
Vervoersmiddel: Yamaha FZX 750, Peugeot 106
Locatie: Helmond

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door Joenne88 »

zijn wel te vergelijken met elkaar. powerband ligt op ongeveer hetzelfde gebied. trekken allebei erg lekker op. cross is naar zeggen net iets sneller als de thrower. terwijl ik ook weer 'gehoord' heb dat de thrower de fijnste pijp is voor op de 50 cc.
en daarbij is het ontwerp van de uitlaten een keuze naar eigen smaak. er staat nog een topic open over de thrower vs de cross, daar kun je ook wel wat reacties vinden waar je miss wat aan hebt, en anders staat er nog wat info in het uitlaten topic in pro techniek
Roses are red, Violets are blue, and i blew my load all over You
slimmedirk
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 06 dec 2010, 20:10
Vervoersmiddel: 2001 R X-treme Gestolen!:'(

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door slimmedirk »

okee,

hoezo staat er niks over de cross ml?
Gebruikersavatar
drd racing
Beginnende tuner
Berichten: 234
Lid geworden op: do 18 nov 2010, 20:33
Vervoersmiddel: DRD racing 09/ r x-race cross
Locatie: Hasselt België

Re: setup voor trekkracht maar geen top

Ongelezen bericht door drd racing »

cross is iets hoogtoeriger denk ik als metrakit en ook iets sneller
Plaats reactie